Wydarzenia
Kalendarz
Filtruj wedle daty
Kategorie wydarzeń
Wyszykiwanie wydarzeń blisko ciebie
Minione wydarzenia
Gru
06
Stanisław Tabisz – „Powrót jednorożca”
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 6th Gru, 2019 12:00 - 31st Gru, 2019 12:15 - UTC
(…) mój „Jednorożec”, po wrocławskiej wystawie, zniknął na rok, ale powraca teraz dla krakowskiej i nowohuckiej publiczności w formie wystawy. Powraca również dla mnie, znowu panosząc się i przebiegaj...
(…) mój „Jednorożec”, po wrocławskiej wystawie, zniknął na rok, ale powraca teraz dla krakowskiej i nowohuckiej publiczności w formie wystawy. Powraca również dla mnie, znowu panosząc się i przebiegając wolne przestrzenie mojej wyobraźni…
Jednorożec uwalnia mnie, moją wyobraźnię, konstytuuje to, co za chwilę pryśnie jak mydlana bańka, a co jest dla egzystencji człowieka nieodzownym imperatywem działania i zachwytu nad wszystkim, co stworzone we wszechświecie i na planecie Ziemia… Zatem po raz kolejny powraca i jego przedstawienia rysunkowe będą miały zróżnicowaną formę, na ile tylko potrafię formalnie poszerzyć to obsesyjne krążenie wokół jego szyi, tułowia, nóg, głowy i rogu, które – dla mnie rysującego – są tworzywem sprzężonym z organicznością mojej emocjonalnej oraz intelektualnej imaginacji…
– Stanisław Tabisz
Jednorożec uwalnia mnie, moją wyobraźnię, konstytuuje to, co za chwilę pryśnie jak mydlana bańka, a co jest dla egzystencji człowieka nieodzownym imperatywem działania i zachwytu nad wszystkim, co stworzone we wszechświecie i na planecie Ziemia… Zatem po raz kolejny powraca i jego przedstawienia rysunkowe będą miały zróżnicowaną formę, na ile tylko potrafię formalnie poszerzyć to obsesyjne krążenie wokół jego szyi, tułowia, nóg, głowy i rogu, które – dla mnie rysującego – są tworzywem sprzężonym z organicznością mojej emocjonalnej oraz intelektualnej imaginacji…
– Stanisław Tabisz
- Nowohuckie Centrum Kultury
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Wrz
25
Kamil Kukla, „Frukta i paszczęki” | “Fruits and Maws”
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 25th Wrz, 2019 18:00 - 17th Lis, 2019 19:00
Kamil Kukla, „Frukta i paszczęki. Malarstwo, rzeźba, muzyka”
26.9-17.11.2019
W wolnych chwilach buszuję po serwisach internetowych takich jak Reddit czy 4chan. Mogę zaspokoić w ten sposób dość wst...
Kamil Kukla, „Frukta i paszczęki. Malarstwo, rzeźba, muzyka”
26.9-17.11.2019
W wolnych chwilach buszuję po serwisach internetowych takich jak Reddit czy 4chan. Mogę zaspokoić w ten sposób dość wstydliwy głód treści, ogólnie rzecz ujmując, niepoprawnych, znajdujących się w strefie kulturowego wyparcia. W tych czeluściach – obok skrajnej prawicy – wykluwają się i rozwijają mikrospołeczności, które łączy zamiłowanie do egzotycznych fetyszy. Różnej maści dewianci znajdują tam bezpieczną przystań z dala od restrykcji, jakie narzucają strzegące pruderii i politycznej poprawności wielkie portale społecznościowe. Ważną i witalną rolę odgrywają tu artyści tworzący obrazki „pożądaniowe”, stanowiące wizualną reprezentację fantazji, które z przyczyn prawnych lub technicznych nie mogą się ziścić w prawdziwym życiu. Jednym z obszarów zakazanych – szczególnie frapującym – jest worarefilia, w skrócie zwana vore. To rodzaj parafilii, w której podnietę stanowią rojenia, obrazy lub czynności związane z jedzeniem kogoś lub byciem przez kogoś zjadanym. Na takich „pożądaniowych” obrazkach można znaleźć najwymyślniejsze wariacje tego zboczenia. Liczba konfiguracji, koncepcji i subfetyszy jest wręcz oszałamiająca.
Pociągają mnie te dziwactwa uprawiane na obskurnych peryferiach kultury i ilustrowane przez bezimiennych twórców-amatorów. Tworzą oni obrazy zaspokajające podniety, które można by uznać za „chore”, będące w istocie najbardziej wstydliwymi i skrywanymi przed światem fantazjami najzwyklejszych nieboraków, których codziennie mijamy, z którymi współpracujemy i których ręce ściskamy.
To, co sam robię, rodzi się w podobnych zakamarkach mózgu. Karmię się tym, co niemożliwe do ucieleśnienia, sztuczne, powołane do fikcyjnego istnienia tylko w jednym celu – po to, by rajcować. Jako artysta nie spełniam żadnego obywatelskiego obowiązku ani nie wyrażam szczytnych racji. To, co maluję, lepię, formuję i ugniatam, nie jest wynikiem kalkulacji i rachuby, nie stoi za tym również intelektualny czy inteligencki wysiłek. To wszystko stanowi „jedynie” wyraz wewnętrznego drżenia, gorączki, która rozognia policzki, wywołuje ślinotok, spływa kropelką potu po skroni i rozkręca słodkie świdrowanie w brzuchu.
______________________
Kamil Kukla, “Fruits and Maws. Painting, sculpture, music”
26.9-3.11.2019
Opening of the exhibition: Wednesday, 25th September, 6 pm
In my spare time I browse websites like Reddit or 4chan. This is how I satisfy my rather embarrassing hankering for content, which is, generally speaking, improper, ousted and culturally repressed. These dark corners of the web have become a fertile ground for alt-right extremists as well as for a multitude of micro-communities fascinated by exotic fetishes. They offer a haven to all kinds of deviants, a safe space away from the restrictions imposed by larger social networking sites that adhere to prudishness and political correctness. Here reign supreme the artists who create “lustful” images – visual representations of fantasies that cannot come true in real life for legal or technical reasons. One of such taboo – but especially fascinating – areas is vorarephilia, or vore for short. This type of paraphilia involves the experience of intense sexual arousal that comes from dreams, images or acts associated with devouring or being devoured by someone. Lustful pictures of that kind present complex variations of the perversion: the sheer amount of scenarios, concepts, and configurations is simply staggering.
I feel drawn to these kinks and quirks that exist in the cultural periphery, curated and illustrated by unknown amateur artists. They create images to quench the passions that might be deemed “sick” and which are, in essence, the most shameful fantasies and well-kept secrets of the most ordinary creatures who we pass by every day, with whom we work and shake hands on a daily basis.
What I do is born in the same recesses of the mind. I feed on what is artificial, impossible to embody, called into fictitious existence for the sole purpose of excitement. As an artist, I neither fulfill a civic duty nor express any noble reasons. What I paint, mold, form and knead is not a product of careful calculation and consideration, not a result of a calibrated intellectual or intelligent endeavor. All of it is “just” an expression of an internal trepidation; a fever that causes flushed cheeks, makes you drool, forces beads of sweat down your temples and unfurls a sweet yearning inside you.
26.9-17.11.2019
W wolnych chwilach buszuję po serwisach internetowych takich jak Reddit czy 4chan. Mogę zaspokoić w ten sposób dość wstydliwy głód treści, ogólnie rzecz ujmując, niepoprawnych, znajdujących się w strefie kulturowego wyparcia. W tych czeluściach – obok skrajnej prawicy – wykluwają się i rozwijają mikrospołeczności, które łączy zamiłowanie do egzotycznych fetyszy. Różnej maści dewianci znajdują tam bezpieczną przystań z dala od restrykcji, jakie narzucają strzegące pruderii i politycznej poprawności wielkie portale społecznościowe. Ważną i witalną rolę odgrywają tu artyści tworzący obrazki „pożądaniowe”, stanowiące wizualną reprezentację fantazji, które z przyczyn prawnych lub technicznych nie mogą się ziścić w prawdziwym życiu. Jednym z obszarów zakazanych – szczególnie frapującym – jest worarefilia, w skrócie zwana vore. To rodzaj parafilii, w której podnietę stanowią rojenia, obrazy lub czynności związane z jedzeniem kogoś lub byciem przez kogoś zjadanym. Na takich „pożądaniowych” obrazkach można znaleźć najwymyślniejsze wariacje tego zboczenia. Liczba konfiguracji, koncepcji i subfetyszy jest wręcz oszałamiająca.
Pociągają mnie te dziwactwa uprawiane na obskurnych peryferiach kultury i ilustrowane przez bezimiennych twórców-amatorów. Tworzą oni obrazy zaspokajające podniety, które można by uznać za „chore”, będące w istocie najbardziej wstydliwymi i skrywanymi przed światem fantazjami najzwyklejszych nieboraków, których codziennie mijamy, z którymi współpracujemy i których ręce ściskamy.
To, co sam robię, rodzi się w podobnych zakamarkach mózgu. Karmię się tym, co niemożliwe do ucieleśnienia, sztuczne, powołane do fikcyjnego istnienia tylko w jednym celu – po to, by rajcować. Jako artysta nie spełniam żadnego obywatelskiego obowiązku ani nie wyrażam szczytnych racji. To, co maluję, lepię, formuję i ugniatam, nie jest wynikiem kalkulacji i rachuby, nie stoi za tym również intelektualny czy inteligencki wysiłek. To wszystko stanowi „jedynie” wyraz wewnętrznego drżenia, gorączki, która rozognia policzki, wywołuje ślinotok, spływa kropelką potu po skroni i rozkręca słodkie świdrowanie w brzuchu.
______________________
Kamil Kukla, “Fruits and Maws. Painting, sculpture, music”
26.9-3.11.2019
Opening of the exhibition: Wednesday, 25th September, 6 pm
In my spare time I browse websites like Reddit or 4chan. This is how I satisfy my rather embarrassing hankering for content, which is, generally speaking, improper, ousted and culturally repressed. These dark corners of the web have become a fertile ground for alt-right extremists as well as for a multitude of micro-communities fascinated by exotic fetishes. They offer a haven to all kinds of deviants, a safe space away from the restrictions imposed by larger social networking sites that adhere to prudishness and political correctness. Here reign supreme the artists who create “lustful” images – visual representations of fantasies that cannot come true in real life for legal or technical reasons. One of such taboo – but especially fascinating – areas is vorarephilia, or vore for short. This type of paraphilia involves the experience of intense sexual arousal that comes from dreams, images or acts associated with devouring or being devoured by someone. Lustful pictures of that kind present complex variations of the perversion: the sheer amount of scenarios, concepts, and configurations is simply staggering.
I feel drawn to these kinks and quirks that exist in the cultural periphery, curated and illustrated by unknown amateur artists. They create images to quench the passions that might be deemed “sick” and which are, in essence, the most shameful fantasies and well-kept secrets of the most ordinary creatures who we pass by every day, with whom we work and shake hands on a daily basis.
What I do is born in the same recesses of the mind. I feed on what is artificial, impossible to embody, called into fictitious existence for the sole purpose of excitement. As an artist, I neither fulfill a civic duty nor express any noble reasons. What I paint, mold, form and knead is not a product of careful calculation and consideration, not a result of a calibrated intellectual or intelligent endeavor. All of it is “just” an expression of an internal trepidation; a fever that causes flushed cheeks, makes you drool, forces beads of sweat down your temples and unfurls a sweet yearning inside you.
- Bunkier Sztuki
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Lis
17
Dzień Otwartych Drzwi Muzeów Krakowskich w Bunkrze Sztuki
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 17th Lis, 2019 11:00 - 19:00
Zapraszamy do Bunkra Sztuki na Dzień Otwartych Drzwi Muzeów Krakowskich. W niedzielę 17 listopada w godzinach 11–19, w cenie biletu specjalnego (3 zł) można zwiedzać wszystkie wystawy.
Wydarzenie ...
Zapraszamy do Bunkra Sztuki na Dzień Otwartych Drzwi Muzeów Krakowskich. W niedzielę 17 listopada w godzinach 11–19, w cenie biletu specjalnego (3 zł) można zwiedzać wszystkie wystawy.
Wydarzenie jest ostatnią okazją do zobaczenia wystawy Kamila Kukli Frukta i paszczęki. Malarstwo, rzeźba, muzyka. Ze względu na duże zainteresowanie zwiedzających i mediów przedłużono ją właśnie do 17 listopada. Stworzona specjalnie z myślą o tej wystawie instalacja Frukta stanie się częścią budowanej od lat 60. Kolekcji Bunkra Sztuki. O powstaniu instalacji opowie artysta podczas oprowadzania kuratorskiego o godzinie 12.
W trakcie Dnia Otwartych Drzwi Muzeów Krakowskich pokażemy również inne dzieła z Kolekcji Galerii. Na parterze obejrzycie wybrane prace wideo.
Ponadto w przestrzeni Sali Audiowizualnej trwał będzie Festiwal Audio Art stanowiący integrację sztuk wizualnych z dźwiękowymi. Na 27. edycji festiwalu pojawią się artyści z całego świata i ich premierowe projekty. W Galerii zaprezentowana zostanie instalacja Edwina van der Heidego Shifting Noise Planes.
Zachęcamy również do wizyty w naszej księgarni, gdzie z 20% zniżką kupicie wydawnictwa Bunkra Sztuki.
///
We cordially invite you to the Bunkier Sztuki Gallery of Contemporary Art for the Doors Open Day at Krakow Museums. On Sunday, November 17, from 11 a.m. to 7 p.m., you will have the opportunity to visit all our exhibitions for the price of a special ticket (3 PLN).
This event is your last chance to see Kamil Kulka’s exhibition Frukta i paszczęki. Malarstwo, rzeźba, muzyka [Fruits and maws. Painting, sculpture, music]. Due to high interest from the audience and the media, we are extending the exhibition to November 17. Frukta [Fruits], the installation created specially for this exhibition, will be included in the Bunkier Sztuki Collection that was started in the 1960s. During the guided tour of the exhibition at 12 noon, the artist himself will share the story of how this installation came to be.
During the Doors Open Day at Krakow Museums, we will also showcase some other artworks from the Gallery’s Collection. Select video exhibits will be displayed on the ground floor.
Furthermore, several projects of the Audio Art Festival are currently on display in the Audiovisual Hall of the Gallery. The Festival, now in its 27th edition, premieres projects by artists from all over the world, whose works are an integration of sound and visual art. At the Gallery, we will be presenting Shifting Noise Planes, the installation by Edwin Van der Heide.
We hope you also visit our bookstore, where you can buy books by the Bunkier Sztuki publishing house at a 20% discount.
? Kamil Kukla, Frukta, instalacja, 2019, fot. P. Wodniak
Wydarzenie jest ostatnią okazją do zobaczenia wystawy Kamila Kukli Frukta i paszczęki. Malarstwo, rzeźba, muzyka. Ze względu na duże zainteresowanie zwiedzających i mediów przedłużono ją właśnie do 17 listopada. Stworzona specjalnie z myślą o tej wystawie instalacja Frukta stanie się częścią budowanej od lat 60. Kolekcji Bunkra Sztuki. O powstaniu instalacji opowie artysta podczas oprowadzania kuratorskiego o godzinie 12.
W trakcie Dnia Otwartych Drzwi Muzeów Krakowskich pokażemy również inne dzieła z Kolekcji Galerii. Na parterze obejrzycie wybrane prace wideo.
Ponadto w przestrzeni Sali Audiowizualnej trwał będzie Festiwal Audio Art stanowiący integrację sztuk wizualnych z dźwiękowymi. Na 27. edycji festiwalu pojawią się artyści z całego świata i ich premierowe projekty. W Galerii zaprezentowana zostanie instalacja Edwina van der Heidego Shifting Noise Planes.
Zachęcamy również do wizyty w naszej księgarni, gdzie z 20% zniżką kupicie wydawnictwa Bunkra Sztuki.
///
We cordially invite you to the Bunkier Sztuki Gallery of Contemporary Art for the Doors Open Day at Krakow Museums. On Sunday, November 17, from 11 a.m. to 7 p.m., you will have the opportunity to visit all our exhibitions for the price of a special ticket (3 PLN).
This event is your last chance to see Kamil Kulka’s exhibition Frukta i paszczęki. Malarstwo, rzeźba, muzyka [Fruits and maws. Painting, sculpture, music]. Due to high interest from the audience and the media, we are extending the exhibition to November 17. Frukta [Fruits], the installation created specially for this exhibition, will be included in the Bunkier Sztuki Collection that was started in the 1960s. During the guided tour of the exhibition at 12 noon, the artist himself will share the story of how this installation came to be.
During the Doors Open Day at Krakow Museums, we will also showcase some other artworks from the Gallery’s Collection. Select video exhibits will be displayed on the ground floor.
Furthermore, several projects of the Audio Art Festival are currently on display in the Audiovisual Hall of the Gallery. The Festival, now in its 27th edition, premieres projects by artists from all over the world, whose works are an integration of sound and visual art. At the Gallery, we will be presenting Shifting Noise Planes, the installation by Edwin Van der Heide.
We hope you also visit our bookstore, where you can buy books by the Bunkier Sztuki publishing house at a 20% discount.
? Kamil Kukla, Frukta, instalacja, 2019, fot. P. Wodniak
- Bunkier Sztuki
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Lis
15
Koncert "Tuba, mirum spargens sonum" w ramach 27. Audio Art Festival
- Happening / Performance
- Otwarte wydarzenie
- 15th Lis, 2019 18:00 - 21:30
Zapraszamy na koncert w wykonaniu Edwina van der Heidego i Jana-Petera E.R. Sonntaga, który odbędzie się w Bunkrze Sztuki 15 listopada, w piątek, o godzinie 18. Wydarzenie jest organizowane w ramach 2...
Zapraszamy na koncert w wykonaniu Edwina van der Heidego i Jana-Petera E.R. Sonntaga, który odbędzie się w Bunkrze Sztuki 15 listopada, w piątek, o godzinie 18. Wydarzenie jest organizowane w ramach 27. Festiwalu Audio Art.
Tuba, mirum spargens sonum
ośmiokanałowa kompozycja przestrzenna na puzony i instrumenty elektroniczne
Edwin van der Heide – elektronika
Jan-Peter E.R. Sonntag – puzony
Edwin van der Heide
Artysta, kompozytor i badacz obszarów dźwięku, przestrzeni i interakcji. Kompozycje muzyczne i język muzyki rozciąga w kierunku przestrzenności, interaktywności i interdyscyplinarności. Jego prace obejmują instalacje, performanse, environments. Widownia trafia w środek pracy i stoi przed wyzwaniem aktywnego odkrywania dzieła, reagowania z nim i odniesienia się do niego.
Jan-Peter E.R. Sonntag
Urodzony w 1965 w Lubece. Artysta i kompozytor. W latach 1986–1998 studiował sztukę, historię sztuki, muzykę, literaturę niemiecką, socjologię i filozofię (estetykę). W 1989 spotkał niemieckiego artystę Franza Erharda Walthera, co dało początek wspólnym występom. 1993–1995 doradca artystyczny fundacji Stiftung Weimarer Klassik w dziedzinie sztuki i muzyki eksperymentalnej powiązanej ze współczesnymi badaniami nad Nietzschem. Od 1990 tworzy interaktywne instalacje site-specific na temat postrzegania światła i dźwięku, a od 1995 prace nad punktami styczności ludzkiego ciała oraz systemów techniczno-medialnych prezentowane w kontekście „białego sześcianu”. Mieszkał w Oldenburgu, Barcelonie, obecnie w Berlinie.
Więcej informacji o artystach:
http://www.evdh.net
https://monoskop.org/Jan-Peter_E.R._Sonntag
Tuba, mirum spargens sonum
ośmiokanałowa kompozycja przestrzenna na puzony i instrumenty elektroniczne
Edwin van der Heide – elektronika
Jan-Peter E.R. Sonntag – puzony
Edwin van der Heide
Artysta, kompozytor i badacz obszarów dźwięku, przestrzeni i interakcji. Kompozycje muzyczne i język muzyki rozciąga w kierunku przestrzenności, interaktywności i interdyscyplinarności. Jego prace obejmują instalacje, performanse, environments. Widownia trafia w środek pracy i stoi przed wyzwaniem aktywnego odkrywania dzieła, reagowania z nim i odniesienia się do niego.
Jan-Peter E.R. Sonntag
Urodzony w 1965 w Lubece. Artysta i kompozytor. W latach 1986–1998 studiował sztukę, historię sztuki, muzykę, literaturę niemiecką, socjologię i filozofię (estetykę). W 1989 spotkał niemieckiego artystę Franza Erharda Walthera, co dało początek wspólnym występom. 1993–1995 doradca artystyczny fundacji Stiftung Weimarer Klassik w dziedzinie sztuki i muzyki eksperymentalnej powiązanej ze współczesnymi badaniami nad Nietzschem. Od 1990 tworzy interaktywne instalacje site-specific na temat postrzegania światła i dźwięku, a od 1995 prace nad punktami styczności ludzkiego ciała oraz systemów techniczno-medialnych prezentowane w kontekście „białego sześcianu”. Mieszkał w Oldenburgu, Barcelonie, obecnie w Berlinie.
Więcej informacji o artystach:
http://www.evdh.net
https://monoskop.org/Jan-Peter_E.R._Sonntag
- Bunkier Sztuki
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Lis
15
27. Audio Art Festival
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 15th Lis, 2019 18:00 - 24th Lis, 2019 19:00
Audio Art to eksperymentalna i postmodernistyczna sztuka przełomu wieków, będąca integracją sztuk wizualnych z dźwiękowymi.
W ramach festiwalu odbywają się koncerty, performanse i instalacje, które...
Audio Art to eksperymentalna i postmodernistyczna sztuka przełomu wieków, będąca integracją sztuk wizualnych z dźwiękowymi.
W ramach festiwalu odbywają się koncerty, performanse i instalacje, które bazują na nowej koncepcji źródła dźwięku: obiektu i instrumentu muzycznego istniejących w określonej przestrzeni i czasie. Jest to sztuka personalna – kompozytor, konstruktor i wykonawca unifikują cały proces tworzenia i wykonania dzieła.
Festiwal Audio Art prezentuje artystów z całego świata oraz ich premierowe projekty.
W Bunkrze Sztuki zaprezentowane zostaną instalacja Edwina van der Heidego Shifting Noise Planes i praca wideo Jana-Petera E.R. Sonntaga BOO84.
Otwarciu festiwalu towarzyszy koncert Tuba, mirum spargens sonum, który odbędzie się 15 listopada, w piątek, o godzinie 18. Wykonanie: Edwin van der Heide i Jan-Peter E.R. Sonntag.
Edwin van der Heide
Artysta, kompozytor i badacz obszarów dźwięku, przestrzeni i interakcji. Kompozycje muzyczne i język muzyki rozciąga w kierunku przestrzenności, interaktywności i interdyscyplinarności. Jego prace obejmują instalacje, performanse, environments. Widownia trafia w środek pracy i stoi przed wyzwaniem aktywnego odkrywania dzieła, reagowania z nim i odniesienia się do niego.
Jan-Peter E.R. Sonntag
Urodzony w 1965 w Lubece. Artysta i kompozytor. W latach 1986–1998 studiował sztukę, historię sztuki, muzykę, literaturę niemiecką, socjologię i filozofię (estetykę). W 1989 spotkał niemieckiego artystę Franza Erharda Walthera, co dało początek wspólnym performansom. W latach 1993–1995 doradca artystyczny fundacji Stiftung Weimarer Klassik w dziedzinie sztuki i muzyki eksperymentalnej powiązanej ze współczesnymi badaniami nad Nietzschem. Od 1990 tworzy interaktywne instalacje site-specific na temat postrzegania światła i dźwięku, a od 1995 prace nad punktami styczności ludzkiego ciała oraz systemów techniczno-medialnych prezentowane w kontekście „białego sześcianu”. Mieszkał w Oldenburgu, Barcelonie, obecnie w Berlinie.
W ramach festiwalu odbywają się koncerty, performanse i instalacje, które bazują na nowej koncepcji źródła dźwięku: obiektu i instrumentu muzycznego istniejących w określonej przestrzeni i czasie. Jest to sztuka personalna – kompozytor, konstruktor i wykonawca unifikują cały proces tworzenia i wykonania dzieła.
Festiwal Audio Art prezentuje artystów z całego świata oraz ich premierowe projekty.
W Bunkrze Sztuki zaprezentowane zostaną instalacja Edwina van der Heidego Shifting Noise Planes i praca wideo Jana-Petera E.R. Sonntaga BOO84.
Otwarciu festiwalu towarzyszy koncert Tuba, mirum spargens sonum, który odbędzie się 15 listopada, w piątek, o godzinie 18. Wykonanie: Edwin van der Heide i Jan-Peter E.R. Sonntag.
Edwin van der Heide
Artysta, kompozytor i badacz obszarów dźwięku, przestrzeni i interakcji. Kompozycje muzyczne i język muzyki rozciąga w kierunku przestrzenności, interaktywności i interdyscyplinarności. Jego prace obejmują instalacje, performanse, environments. Widownia trafia w środek pracy i stoi przed wyzwaniem aktywnego odkrywania dzieła, reagowania z nim i odniesienia się do niego.
Jan-Peter E.R. Sonntag
Urodzony w 1965 w Lubece. Artysta i kompozytor. W latach 1986–1998 studiował sztukę, historię sztuki, muzykę, literaturę niemiecką, socjologię i filozofię (estetykę). W 1989 spotkał niemieckiego artystę Franza Erharda Walthera, co dało początek wspólnym performansom. W latach 1993–1995 doradca artystyczny fundacji Stiftung Weimarer Klassik w dziedzinie sztuki i muzyki eksperymentalnej powiązanej ze współczesnymi badaniami nad Nietzschem. Od 1990 tworzy interaktywne instalacje site-specific na temat postrzegania światła i dźwięku, a od 1995 prace nad punktami styczności ludzkiego ciała oraz systemów techniczno-medialnych prezentowane w kontekście „białego sześcianu”. Mieszkał w Oldenburgu, Barcelonie, obecnie w Berlinie.
- Bunkier Sztuki
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Lis
09
Wystawa przedaukcyjna 28. Aukcji WIelkiego Serca
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 9th Lis, 2019 11:00 - 15th Lis, 2019 19:00
Zapraszamy na wystawę przedaukcyjną XXVIII Aukcji Wielkiego Serca, która odbędzie się w Bunkrze Sztuki w dniach 9-15 listopada 2019. Będzie można na niej zobaczyć dzieła takich artystów jak Magdalena...
Zapraszamy na wystawę przedaukcyjną XXVIII Aukcji Wielkiego Serca, która odbędzie się w Bunkrze Sztuki w dniach 9-15 listopada 2019. Będzie można na niej zobaczyć dzieła takich artystów jak Magdalena Abakanowicz, Zdzisław Beksiński, Jan Berdyszak, Stanisław Dróżdż, Edward Dwurnik, Stefan Gierowski, Edward Hartwig, Ryszard Horowitz, Jan Młodożeniec, Jerzy Kałucki, Ewa Kuryluk, Tomasz Kołodziejczyk, Jarosław Modzelewski, Jan Młodożeniec, Jerzy Nowosielski, Stanisław Rodziński, Jacek Sienicki, Franciszek Starowieyski, Natalia LL, Jan Tarasin, Jerzy Tchórzewski i ponad stu innych wybitnych twórców.
Aukcja
16 listopada o godzinie 15 w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej “Manggha” odbędzie się Aukcja Stowarzyszenia „Wielkie Serce” na rzecz Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 1 im. Jana Matejki w Krakowie, który jest jedną z najstarszych placówek kształcących młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych w Krakowie. Obecny rok szkolny to już 74. rok istnienia Ośrodka. Wydarzenie jest doskonałą okazją dla miłośników i kolekcjonerów polskiej sztuki współczesnej. Dzieła na aukcji będą dostępne już od kilkuset złotych.
Informacje o stowarzyszeniu “Wielkie Serce”
Od początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia Stowarzyszenie “Wielkie Serce” szczyci się sympatią i zaufaniem najwybitniejszych polskich twórców. Pieniądze z licytacji ich dzieł, jak co roku, przekazane zostaną na rzecz Wychowanków Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Jana Matejki w Krakowie.
W Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 1 im. Jana Matejki uczy się 150 dzieci, z czego 40 mieszka w internacie. Są to dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, bardzo często pochodzące z rodzin biednych. Środki uzyskane z licytacji pozwolą realizować program wyjazdów terapeutyczno-rehabilitacyjnych podopiecznych Stowarzyszenia. Oprócz wyjazdów prowadzona jest akcja pomocy najbiedniejszym wychowankom, poprawy bazy dydaktycznej Ośrodka, warunków mieszkaniowych dzieci mieszkających w internacie.
Katalog aukcyjny oraz więcej informacji na stronie Stowarzyszenia „Wielkie Serce” – www.wielkieserce.pl
Honorowy patronat: Prezydent Miasta Krakowa oraz Rada Miasta Krakowa
Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, Galeria Dolna
Wstęp: 2 zł
Aukcja
16 listopada o godzinie 15 w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej “Manggha” odbędzie się Aukcja Stowarzyszenia „Wielkie Serce” na rzecz Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 1 im. Jana Matejki w Krakowie, który jest jedną z najstarszych placówek kształcących młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych w Krakowie. Obecny rok szkolny to już 74. rok istnienia Ośrodka. Wydarzenie jest doskonałą okazją dla miłośników i kolekcjonerów polskiej sztuki współczesnej. Dzieła na aukcji będą dostępne już od kilkuset złotych.
Informacje o stowarzyszeniu “Wielkie Serce”
Od początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia Stowarzyszenie “Wielkie Serce” szczyci się sympatią i zaufaniem najwybitniejszych polskich twórców. Pieniądze z licytacji ich dzieł, jak co roku, przekazane zostaną na rzecz Wychowanków Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Jana Matejki w Krakowie.
W Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 1 im. Jana Matejki uczy się 150 dzieci, z czego 40 mieszka w internacie. Są to dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, bardzo często pochodzące z rodzin biednych. Środki uzyskane z licytacji pozwolą realizować program wyjazdów terapeutyczno-rehabilitacyjnych podopiecznych Stowarzyszenia. Oprócz wyjazdów prowadzona jest akcja pomocy najbiedniejszym wychowankom, poprawy bazy dydaktycznej Ośrodka, warunków mieszkaniowych dzieci mieszkających w internacie.
Katalog aukcyjny oraz więcej informacji na stronie Stowarzyszenia „Wielkie Serce” – www.wielkieserce.pl
Honorowy patronat: Prezydent Miasta Krakowa oraz Rada Miasta Krakowa
Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, Galeria Dolna
Wstęp: 2 zł
- Bunkier Sztuki
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Lis
07
"Szepty przemijania" - Oliwia Smoleń // Damian Wróbel (7-21 XI 2019)
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 7th Lis, 2019 18:00 - 21st Lis, 2019 18:00
Zapraszamy na wystawę malarstwa Oliwii Smoleń i Damiana Wróbla. Wernisaż odbędzie się 7 listopada (czwartek) o godzinie 18.00. Ekspozycja potrwa do 21 listopada 2019 roku.
__________________
Prace O...
Zapraszamy na wystawę malarstwa Oliwii Smoleń i Damiana Wróbla. Wernisaż odbędzie się 7 listopada (czwartek) o godzinie 18.00. Ekspozycja potrwa do 21 listopada 2019 roku.
__________________
Prace Oliwii Smoleń oraz Damiana Wróbla współtworzą uzupełniający się zestaw obrazów. Powtarzające się w nich puste tło powoduje odrealnienie kompozycji oraz spójność płócien. W obrazach odczuwalne jest skupienie, cisza oraz pewien nastrój melancholii. Ich subtelność w traktowaniu tematu vanitas powoduje, że stają się szeptami przemijania.
Agnieszka Stefańczyk - kurator wystawy
Więcej informacji na stronie Galerii: http://www.galeria-attis.pl/aktualnosci/231/wystawa-malarstwa-szepty-przemijania
__________________
Prace Oliwii Smoleń oraz Damiana Wróbla współtworzą uzupełniający się zestaw obrazów. Powtarzające się w nich puste tło powoduje odrealnienie kompozycji oraz spójność płócien. W obrazach odczuwalne jest skupienie, cisza oraz pewien nastrój melancholii. Ich subtelność w traktowaniu tematu vanitas powoduje, że stają się szeptami przemijania.
Agnieszka Stefańczyk - kurator wystawy
Więcej informacji na stronie Galerii: http://www.galeria-attis.pl/aktualnosci/231/wystawa-malarstwa-szepty-przemijania
- Galeria Sztuki ATTIS
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Paź
08
JUST JAZZ
- Spotkania
- Otwarte wydarzenie
- 99 / 100
- 8th Paź, 2019 00:00 - 9th Paź, 2019 00:00
Koncert krakowskiej kapeli jazzowej JUST JAZZ, który ma miejsce dzisiaj 08.10.2019 w Krakowie - Harris Piano Jazz Bar- Rynek Główny 28- godz, 21,45
- Janusz Nowak
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Paź
08
Materia Miasta - Sztuka Nowej Huty od lat 50. do 70. XX w
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 8th Paź, 2019 11:00 - 14th Lis, 2019 17:00
Prezentowana ekspozycja obejmuje prace od lat 50. do 70. XX w.: od socrealistycznych obrazów Erwina Czerwenki, takich jak „Robotnicy na budowie Nowej Huty” czy „Namioty junaków”, przez „Panoramę Nowej...
Prezentowana ekspozycja obejmuje prace od lat 50. do 70. XX w.: od socrealistycznych obrazów Erwina Czerwenki, takich jak „Robotnicy na budowie Nowej Huty” czy „Namioty junaków”, przez „Panoramę Nowej Huty” autorstwa Witolda Chomicza, po sztukę współczesną.
Wyjątkowy jest zbiór prac malarstwa materii, które zyskało popularność w latach 50. XX wieku, zwłaszcza w Belgii, Francji i Hiszpanii, a na krakowskim gruncie reprezentowane było przez Grupę Nowohucką, znaną także jako Grupa 5-ciu. Należeli do niej Danuta Urbanowicz, Witold Urbanowicz, Jerzy Wroński, Julian Jończyk i Janusz Tarabuła. Ich prace charakteryzują się wykorzystywaniem surowych materiałów. Artyści eksperymentowali z fakturą obrazu, tłoczyli reliefy, w grubej warstwie farby zatapiali piasek, cement, do obrazu wklejali przedmioty z drewna, tkaniny, zardzewiałe blachy. Tworzyli piękne, choć szare, smutne obrazy; uważali bowiem, że sztuka nie powinna być tylko estetyczną doskonałością. Malarstwo materii odzwierciedlało rzeczywistość, było bliskie temu,
co widzieli dookoła. Ich prace wyrażały stan ducha pokolenia ludzi, którzy przeżyli wojnę. Grupa Nowohucka, choć uważana za jedno z ważniejszych krakowskich ugrupowań okresu "odwilży",
nie miała niestety do tej pory stałego miejsca ekspozycji.
Na wystawie można również zobaczyć kilkadziesiąt prac artystów ze środowiska plastyków Nowej Huty, między innymi Mariana Kruczka, Eugeniusza Muchy, Walentego Gabrysiaka, Janusza Trzebiatowskiego, Józefa Szajny czy Lucjana Mianowskiego, a także należących do najwybitniejszych przedstawicieli grafiki artystycznej lat 60. Jerzego Panka czy Stanisława Wójtowicza.
Huta Sztuki nawiązuje do pierwszej Galerii „RYTM” działającej przy Zakładowym Domu Kultury
w latach 60. i 70. XX w., w której organizowano cykliczne wystawy „Plastycy Nowej Huty” – obecnie znajduje się tam biblioteka Ośrodka Kultury im. C. K. Norwida. Reprezentantem artystycznego środowiska Galerii „RYTM” w latach 1969-1979 było Stowarzyszenie Twórcze „Grupa Nowa Huta”.
Wyjątkowy jest zbiór prac malarstwa materii, które zyskało popularność w latach 50. XX wieku, zwłaszcza w Belgii, Francji i Hiszpanii, a na krakowskim gruncie reprezentowane było przez Grupę Nowohucką, znaną także jako Grupa 5-ciu. Należeli do niej Danuta Urbanowicz, Witold Urbanowicz, Jerzy Wroński, Julian Jończyk i Janusz Tarabuła. Ich prace charakteryzują się wykorzystywaniem surowych materiałów. Artyści eksperymentowali z fakturą obrazu, tłoczyli reliefy, w grubej warstwie farby zatapiali piasek, cement, do obrazu wklejali przedmioty z drewna, tkaniny, zardzewiałe blachy. Tworzyli piękne, choć szare, smutne obrazy; uważali bowiem, że sztuka nie powinna być tylko estetyczną doskonałością. Malarstwo materii odzwierciedlało rzeczywistość, było bliskie temu,
co widzieli dookoła. Ich prace wyrażały stan ducha pokolenia ludzi, którzy przeżyli wojnę. Grupa Nowohucka, choć uważana za jedno z ważniejszych krakowskich ugrupowań okresu "odwilży",
nie miała niestety do tej pory stałego miejsca ekspozycji.
Na wystawie można również zobaczyć kilkadziesiąt prac artystów ze środowiska plastyków Nowej Huty, między innymi Mariana Kruczka, Eugeniusza Muchy, Walentego Gabrysiaka, Janusza Trzebiatowskiego, Józefa Szajny czy Lucjana Mianowskiego, a także należących do najwybitniejszych przedstawicieli grafiki artystycznej lat 60. Jerzego Panka czy Stanisława Wójtowicza.
Huta Sztuki nawiązuje do pierwszej Galerii „RYTM” działającej przy Zakładowym Domu Kultury
w latach 60. i 70. XX w., w której organizowano cykliczne wystawy „Plastycy Nowej Huty” – obecnie znajduje się tam biblioteka Ośrodka Kultury im. C. K. Norwida. Reprezentantem artystycznego środowiska Galerii „RYTM” w latach 1969-1979 było Stowarzyszenie Twórcze „Grupa Nowa Huta”.
- Barbara Solecka
- 2
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Paź
09
Nowa Huta w Kulturze - Kultura w Nowej Hucie
- Prelekcja
- Otwarte wydarzenie
- 9th Paź, 2019 18:00 - 19:00
Prelekcja w ramach projektu Nowa Huta w kulturze – kultura w Nowej Hucie i obchodów 70-lecia Nowej Huty, organizowana przez Pracownię Dziedzictwa i Tożsamości Nowej Huty Ośrodek Kultury Norwida. Prowa...
Prelekcja w ramach projektu Nowa Huta w kulturze – kultura w Nowej Hucie i obchodów 70-lecia Nowej Huty, organizowana przez Pracownię Dziedzictwa i Tożsamości Nowej Huty Ośrodek Kultury Norwida. Prowadzenie: Monika Kozioł.
Tematem spotkania będą wizerunki Nowej Huty oraz Kombinatu w sztukach plastycznych. Prelekcja zostanie podzielona na trzy części, w ramach których zostaną omówione wybrane prace powstałe w latach 50., 60. i 70. Sporo miejsca zostanie poświęcone na przedstawienia wykonane według zaleceń socrealizmu, będącego obowiązującą metodą twórczą w latach 1949-1956. To bowiem one zbudowały nasze wyobrażenie o tym jak wyglądały pierwsze lata budowy Nowej Huty. Prelekcja odbędzie się w przestrzeni Galeria Huta Sztuki, gdzie uczestnicy będą mogli zobaczyć oryginalne prace ukazujące Nową Hutę, pochodzące z kolekcji Ośrodek Kultury Norwida.
Monika Kozioł – historyczka sztuki, na co dzień pracuje w Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK, gdzie pełni funkcję Głównego Inwentaryzatora oraz redaktor naczelnej czasopisma MOCAK Forum. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Interesuje się środowiskiem artystycznym Nowej Huty w czasach PRL-u. Autorka opracowania dotyczącej rzeźb w przestrzeni Nowej Huty, przygotowanego w ramach projektu realizowanego przez Towarzystwo Ratowania Kultury w Nowej Hucie i Ośrodek Kultury im. C. K. Norwida. Obecnie zajmuje się historią Galerii Rytm.
Nowa Huta w kulturze – kultura w Nowej Hucie - cykl spacerów i prelekcji, podczas których będziemy opowiadać o dziedzinach kultury i sztuki w kontekście Nowej Huty z perspektywy ich środowisk i tekstów kultury. Na warsztat weźmiemy: teatr; literaturę; film; fotografię; muzykę; sztuki plastyczne: malarstwo, rzeźbę, rysunek, grafikę; architekturę. Dzięki temu dowiemy się kto, co i jak tworzył w Nowej Hucie. Podsumowaniem realizowanych działań będzie bezpłatna recenzowana publikacja zbierająca poruszane tematy. Projekt realizowany przez Pracownię Dziedzictwa i Tożsamości Nowej Huty OKN w ramach obchodów 70-lecia Nowej Huty.
Tematem spotkania będą wizerunki Nowej Huty oraz Kombinatu w sztukach plastycznych. Prelekcja zostanie podzielona na trzy części, w ramach których zostaną omówione wybrane prace powstałe w latach 50., 60. i 70. Sporo miejsca zostanie poświęcone na przedstawienia wykonane według zaleceń socrealizmu, będącego obowiązującą metodą twórczą w latach 1949-1956. To bowiem one zbudowały nasze wyobrażenie o tym jak wyglądały pierwsze lata budowy Nowej Huty. Prelekcja odbędzie się w przestrzeni Galeria Huta Sztuki, gdzie uczestnicy będą mogli zobaczyć oryginalne prace ukazujące Nową Hutę, pochodzące z kolekcji Ośrodek Kultury Norwida.
Monika Kozioł – historyczka sztuki, na co dzień pracuje w Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK, gdzie pełni funkcję Głównego Inwentaryzatora oraz redaktor naczelnej czasopisma MOCAK Forum. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Interesuje się środowiskiem artystycznym Nowej Huty w czasach PRL-u. Autorka opracowania dotyczącej rzeźb w przestrzeni Nowej Huty, przygotowanego w ramach projektu realizowanego przez Towarzystwo Ratowania Kultury w Nowej Hucie i Ośrodek Kultury im. C. K. Norwida. Obecnie zajmuje się historią Galerii Rytm.
Nowa Huta w kulturze – kultura w Nowej Hucie - cykl spacerów i prelekcji, podczas których będziemy opowiadać o dziedzinach kultury i sztuki w kontekście Nowej Huty z perspektywy ich środowisk i tekstów kultury. Na warsztat weźmiemy: teatr; literaturę; film; fotografię; muzykę; sztuki plastyczne: malarstwo, rzeźbę, rysunek, grafikę; architekturę. Dzięki temu dowiemy się kto, co i jak tworzył w Nowej Hucie. Podsumowaniem realizowanych działań będzie bezpłatna recenzowana publikacja zbierająca poruszane tematy. Projekt realizowany przez Pracownię Dziedzictwa i Tożsamości Nowej Huty OKN w ramach obchodów 70-lecia Nowej Huty.
- Barbara Solecka
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Lis
06
Ryszard Otręba - grafika i rysunek – Przestrzeń dla Sztuki
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 9999 / 10000
- 6th Lis, 2019 09:00 - 4th Gru, 2019 20:00
Siódma edycja projektu „Przestrzeń dla sztuki” której centralną postacią jest Ryszard Otręba – artysta-grafik związany z Krakowem, znany głównie ze swoich abstrakcyjnych, geometrycznych kompozycji. Pr...
Siódma edycja projektu „Przestrzeń dla sztuki” której centralną postacią jest Ryszard Otręba – artysta-grafik związany z Krakowem, znany głównie ze swoich abstrakcyjnych, geometrycznych kompozycji. Prace Otręby zostaną pokazane w przestrzeniach ASP, Uniwersytetu Ekonomicznego oraz Białej Galerii Centrum NCK. Wystawom towarzyszyć będzie dwujęzyczny, obszerny katalog, dokumentujący całą dotychczasową twórczość artysty.
Wernisaże:
Nowohuckie Centrum Kultury, Biała Galeria CENTRUM – 12 listopada (wtorek), g. 18.00, wystawa czynna do 4.12.2019 r.
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie – 13 listopada (środa), g. 13.00, wystawa czynna do 30.11.2019 r.
Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie – 14 listopada (czwartek), g. 13.00, wystawa czynna do 29.11.2019 r.
Wernisaże:
Nowohuckie Centrum Kultury, Biała Galeria CENTRUM – 12 listopada (wtorek), g. 18.00, wystawa czynna do 4.12.2019 r.
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie – 13 listopada (środa), g. 13.00, wystawa czynna do 30.11.2019 r.
Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie – 14 listopada (czwartek), g. 13.00, wystawa czynna do 29.11.2019 r.
- Nowohuckie Centrum Kultury
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Wrz
18
Andrzej Wróblewski KŁOPOTY Z CZŁOWIEKIEM Kolekcji część II
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 18th Wrz, 2019 19:00 - 21:00
Galeria Zderzak zaprasza na otwarcie wystawy
Andrzej Wróblewski
KŁOPOTY Z CZŁOWIEKIEM
Kolekcji część II
w środę 18 września 2019 o godzinie 19:00
Zapraszamy na drugą część prezentacji dzi...
Galeria Zderzak zaprasza na otwarcie wystawy
Andrzej Wróblewski
KŁOPOTY Z CZŁOWIEKIEM
Kolekcji część II
w środę 18 września 2019 o godzinie 19:00
Zapraszamy na drugą część prezentacji dzieł Andrzeja Wróblewskiego (1927-1957) zgromadzonych przez Galerię Zderzak.
W odsłonie jesiennej pokażemy dzieła figuratywne: obrazy, gwasze, rysunki, fotografie. Tematem wystawy będą „Kłopoty z człowiekiem”.
Na centralnej ścianie galerii w miejsce „Ryby kosmicznej” pojawi się „Człowiek kosmiczny”. Zobaczymy tańczącego w bólu „Człowieka” – duży szkic do „Rozstrzelania VIII”. Zobaczymy także legendarną pracę „Złoty Wiek Ludzkości” z lewitującym ryszi.
Obraz człowieka i człowieczeństwa po katastrofie tworzy się w sztuce Wróblewskiego w trudzie i cierpieniu. Bywa, że ulega całkowitej destrukcji, bywa, że stoją za nim wizerunki prastarych bóstw – Kybele, Izydy, Shivy, Buddy, Bodhisattvy Avalokiteśvary. Wyobraźnia młodego artysty zwraca się ku wielkim system religijnym ludzkości i ku współczesnym sobie soteriologiom, szukając odpowiedzi na zasadnicze pytania: związku duszy i ciała, centralnej pozycji człowieka w kosmosie. Co zostaje człowiekowi nowoczesnemu po redukcji? Czy bezpowrotnie utracił związek z Górą Podwójnego Horyzontu? Sztuka Wróblewskiego, ukazując dramat człowieka nowoczesnego, jest jednocześnie pełna wizji, snów i transgresji. Komunikuje nam coś bardzo ważnego, co czyni ją bliską kolejnym pokoleniom. „Artyści są ludźmi posiadającymi, często bezwiednie, dar posiadania wizyj” – mówił Mickiewicz. Wystawa w Zderzaku jest przyczynkiem do antropologii twórczości Andrzeja Wróblewskiego.
Program wieczoru:
19:00 otwarcie wystawy
20:00-20:25 wprowadzenie do tematyki wystawy – wykład Jana Michalskiego.
Zapraszamy!
Andrzej Wróblewski
KŁOPOTY Z CZŁOWIEKIEM
Kolekcji część II
w środę 18 września 2019 o godzinie 19:00
Zapraszamy na drugą część prezentacji dzieł Andrzeja Wróblewskiego (1927-1957) zgromadzonych przez Galerię Zderzak.
W odsłonie jesiennej pokażemy dzieła figuratywne: obrazy, gwasze, rysunki, fotografie. Tematem wystawy będą „Kłopoty z człowiekiem”.
Na centralnej ścianie galerii w miejsce „Ryby kosmicznej” pojawi się „Człowiek kosmiczny”. Zobaczymy tańczącego w bólu „Człowieka” – duży szkic do „Rozstrzelania VIII”. Zobaczymy także legendarną pracę „Złoty Wiek Ludzkości” z lewitującym ryszi.
Obraz człowieka i człowieczeństwa po katastrofie tworzy się w sztuce Wróblewskiego w trudzie i cierpieniu. Bywa, że ulega całkowitej destrukcji, bywa, że stoją za nim wizerunki prastarych bóstw – Kybele, Izydy, Shivy, Buddy, Bodhisattvy Avalokiteśvary. Wyobraźnia młodego artysty zwraca się ku wielkim system religijnym ludzkości i ku współczesnym sobie soteriologiom, szukając odpowiedzi na zasadnicze pytania: związku duszy i ciała, centralnej pozycji człowieka w kosmosie. Co zostaje człowiekowi nowoczesnemu po redukcji? Czy bezpowrotnie utracił związek z Górą Podwójnego Horyzontu? Sztuka Wróblewskiego, ukazując dramat człowieka nowoczesnego, jest jednocześnie pełna wizji, snów i transgresji. Komunikuje nam coś bardzo ważnego, co czyni ją bliską kolejnym pokoleniom. „Artyści są ludźmi posiadającymi, często bezwiednie, dar posiadania wizyj” – mówił Mickiewicz. Wystawa w Zderzaku jest przyczynkiem do antropologii twórczości Andrzeja Wróblewskiego.
Program wieczoru:
19:00 otwarcie wystawy
20:00-20:25 wprowadzenie do tematyki wystawy – wykład Jana Michalskiego.
Zapraszamy!
- Galeria Zderzak
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Paź
03
Maciej Bernhardt – „Fotorealizm – cztery odsłony malarstwa”
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 3rd Paź, 2019 14:00 - 3rd Lis, 2019 15:45
wernisaż wystawy – 3.10 (czwartek), g. 18.00, Biała Galeria CENTRUM
Maciej Bernhardt – urodził się w 1953 roku. W latach 1972-1977 studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie na Wydziale Malarst...
wernisaż wystawy – 3.10 (czwartek), g. 18.00, Biała Galeria CENTRUM
Maciej Bernhardt – urodził się w 1953 roku. W latach 1972-1977 studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie na Wydziale Malarstwa w pracowni prof. Jerzego Nowosielskiego. W 1977 roku uzyskał dyplom z wyróżnieniem i od tego czasu prowadzi nieprzerwanie działalność artystyczną skupioną na kilku równolegle prowadzonych cyklach obejmujących szeroko pojęte spektrum malarstwa realistycznego. Od 1990 roku do chwili obecnej wykonał kilkadziesiąt realizacji malarstwa monumentalnego oraz odbył szereg podróży studyjnych do Indii. Jest autorem licznych wystaw indywidualnych oraz ekspozycji zbiorowych prezentowanych w kraju i na terenie Niemiec, a także we Francji, Wielkiej Brytanii, Holandii, na Węgrzech, w Grecji, Indiach, Czechach, Rumunii, Bułgarii. Prace artysty znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie, w zbiorach miejskich Darmstadt i Norymbergii oraz w Cleveland, jak również w wielu kolekcjach prywatnych w Niemczech, Francji, Holandii, Austrii, USA oraz w Polsce.
Maciej Bernhardt – urodził się w 1953 roku. W latach 1972-1977 studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie na Wydziale Malarstwa w pracowni prof. Jerzego Nowosielskiego. W 1977 roku uzyskał dyplom z wyróżnieniem i od tego czasu prowadzi nieprzerwanie działalność artystyczną skupioną na kilku równolegle prowadzonych cyklach obejmujących szeroko pojęte spektrum malarstwa realistycznego. Od 1990 roku do chwili obecnej wykonał kilkadziesiąt realizacji malarstwa monumentalnego oraz odbył szereg podróży studyjnych do Indii. Jest autorem licznych wystaw indywidualnych oraz ekspozycji zbiorowych prezentowanych w kraju i na terenie Niemiec, a także we Francji, Wielkiej Brytanii, Holandii, na Węgrzech, w Grecji, Indiach, Czechach, Rumunii, Bułgarii. Prace artysty znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie, w zbiorach miejskich Darmstadt i Norymbergii oraz w Cleveland, jak również w wielu kolekcjach prywatnych w Niemczech, Francji, Holandii, Austrii, USA oraz w Polsce.
- Nowohuckie Centrum Kultury
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Wrz
01
ZBIORY GALERII CENTRUM NCK 1986-2019 – malarstwo, rysunek, grafika
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 1st Wrz, 2019 15:00 - 30th Wrz, 2019 16:00
Galeria CENTRUM NCK zainaugurowała swoją działalność 1986 roku wystawą przeglądową krakowskiego środowiska plastyków. Wśród zaproszonych znaleźli się tak wybitni artyści, jak Walenty Gabrysiak, Włodzi...
Galeria CENTRUM NCK zainaugurowała swoją działalność 1986 roku wystawą przeglądową krakowskiego środowiska plastyków. Wśród zaproszonych znaleźli się tak wybitni artyści, jak Walenty Gabrysiak, Włodzimierz Kunz, Tadeusz Kutermak, Danuta Leszczyńska-Kluza, Tadeusz Łakomski, Lucjan Mianowski, Kazimierz Mikulski, Eugeniusz Mucha, Jerzy Panek, Konrad Srzednicki, Jonasz Stern, Janusz Trzebiatowski, Danuta Urbanowicz, Witold Urbanowicz czy Eugeniusz Waniek. Wystawa niespodziewanie stała się jedną z najpełniejszych w tamtym czasie ponadpokoleniowych prezentacji dorobku współczesnej sztuki Krakowa. Po tym obiecującym początku, w następnych latach galeria koncentrowała się na pokazach indywidualnych, bez narzucania sobie określonego profilu artystycznego, wciąż jednak obracając się w kręgu wybitnych twórców, często związanych z krakowską Akademią Sztuk Pięknych. Do grona wystawiających dołączyły takie – znów bardzo różne – osobowości, jak Roman Banaszewski, Stanisław Batruch, Andrzej Bednarczyk, Jerzy Duda-Gracz, Zdzisław Beksiński, Stefan Gierowski, Jerzy Bereś, Franciszek Bunsch, Janina Kraupe-Świderska, Leszek Misiak, Jerzy Nowakowski, Jerzy Nowosielski, Ryszard Otręba, Allan Rzepka, Janusz Tarabuła, Mieczysław Wejman, Jerzy Wroński.
Od początku istnienia Galerii kuratorką wystaw jest Joanna Gościej-Lewińska.
Od początku istnienia Galerii kuratorką wystaw jest Joanna Gościej-Lewińska.
- Nowohuckie Centrum Kultury
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Wrz
05
„Cierpienie” – wystawa fotografii Adama Mikołajczyka
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 5th Wrz, 2019 14:00 - 31st Paź, 2019 15:00
Przemilczane męskie cierpienie, o którym często dowiadujemy się za późno.
W zachodnim kręgu kulturowym figura mężczyzny od zawsze utożsamiana była z siłą – zarówno fizyczną jak i psychiczną.
Prz...
Przemilczane męskie cierpienie, o którym często dowiadujemy się za późno.
W zachodnim kręgu kulturowym figura mężczyzny od zawsze utożsamiana była z siłą – zarówno fizyczną jak i psychiczną.
Przypisywano im odwagę, heroizm oraz przymus wzięcia odpowiedzialności za słabszych, a wszelkie przejawy uczuciowości były w nich piętnowane.
Konsekwencją tłumienia i kanalizowania własnej emocjonalności stało się poczucie zagubienia i niezrozumienia.
Z czasem jednak te tłumione dotąd emocje, zaczęły brać górę nad wstydem i rozpoczęły swoją wędrówkę na powierzchnię twardej, męskiej skóry.
Słabość stała się siłą, a odwaga, z którą przeciwstawili się stereotypom pozwoliła na narodziny nowych mężczyzn. Mężczyzn, którzy znaleźli swoje miejsce na subtelnej granicy między wrażliwością i twardością.
Nowy mężczyzna zna pochodzenie swoich emocji, nie unika żadnej z nich, a wręcz przeciwnie potrafi stawić im czoła i wyjść z tego starcia obronną ręką. Zna przyczyny swoich lęków, radości, wzruszeń, gniewu i, co najważniejsze – miłości.
To trudna wędrówka, wymagająca wiele wysiłku. Jedynie Ci wystarczająco śmiali dowiedzą się jak niezwykła nagroda czeka na nich na szczycie – spokój.
W zachodnim kręgu kulturowym figura mężczyzny od zawsze utożsamiana była z siłą – zarówno fizyczną jak i psychiczną.
Przypisywano im odwagę, heroizm oraz przymus wzięcia odpowiedzialności za słabszych, a wszelkie przejawy uczuciowości były w nich piętnowane.
Konsekwencją tłumienia i kanalizowania własnej emocjonalności stało się poczucie zagubienia i niezrozumienia.
Z czasem jednak te tłumione dotąd emocje, zaczęły brać górę nad wstydem i rozpoczęły swoją wędrówkę na powierzchnię twardej, męskiej skóry.
Słabość stała się siłą, a odwaga, z którą przeciwstawili się stereotypom pozwoliła na narodziny nowych mężczyzn. Mężczyzn, którzy znaleźli swoje miejsce na subtelnej granicy między wrażliwością i twardością.
Nowy mężczyzna zna pochodzenie swoich emocji, nie unika żadnej z nich, a wręcz przeciwnie potrafi stawić im czoła i wyjść z tego starcia obronną ręką. Zna przyczyny swoich lęków, radości, wzruszeń, gniewu i, co najważniejsze – miłości.
To trudna wędrówka, wymagająca wiele wysiłku. Jedynie Ci wystarczająco śmiali dowiedzą się jak niezwykła nagroda czeka na nich na szczycie – spokój.
- Nowohuckie Centrum Kultury
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Sie
01
KRAJOBRAZY z zagadką
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 1st Sie, 2019 19:00 - 12th Wrz, 2019 17:00 - UTC
KRAJOBRAZY z zagadką
Zbigniew Makowski
Jarosław Modzelewski
Łukasz Stokłosa
Monika Szwed
Janusz Tarabuła
otwarcie w czwartek 1 sierpnia 2019
o godzinie 19:00
Z okazji upalnego lata zapraszamy na...
KRAJOBRAZY z zagadką
Zbigniew Makowski
Jarosław Modzelewski
Łukasz Stokłosa
Monika Szwed
Janusz Tarabuła
otwarcie w czwartek 1 sierpnia 2019
o godzinie 19:00
Z okazji upalnego lata zapraszamy na wystawę krajobrazów pięciorga mistrzów polskiego malarstwa.
Historycznie pierwszymi będą dwa nadrealne pejzaże Zbigniewa Makowskiego z początku lat 70., które na naszej winiecie reprezentuje „Fragment snu”.
Kolejnym w czasie będzie syntetyczny „Pejzaż śląski (duży)” Janusza Tarabuły z połowy lat 90.
Z początku nowego tysiąclecia pochodzą dwa płótna Jarosława Modzelewskiego z cyklu „Wisła”, jedno z nich z panem poetą opierającym się o płot i Kampinosem po drugiej stronie rzeki.
O dziesięć lat późniejsze będą dwa obrazy Moniki Szwed z cyklu „Przestępne lata”, w tym ten z parą kochanków leżących pod wiaduktem (nowoczesną metaforą rzeki czasu) i dalekim, rozległym pejzażem.
Premierowy pokaz będzie miał wielki „Ogród 1” Łukasza Stokłosy – zjawiskowa panorama ogrodów historycznych, namalowana wiosną tego roku.
Każde z tych dzieł ma własny urok i jest na swój sposób zagadkowe. Każde wyraża inny stosunek do rzeki czasu. Dlatego tym razem zachęcamy Państwa do układania zagadek. Zagadek na temat obrazów.
Zagadka powinna liczyć od jednego do trzech zdań, nie więcej. Najbardziej intrygującą uhonorujemy nagrodą specjalną. Zapraszamy
Zbigniew Makowski
Jarosław Modzelewski
Łukasz Stokłosa
Monika Szwed
Janusz Tarabuła
otwarcie w czwartek 1 sierpnia 2019
o godzinie 19:00
Z okazji upalnego lata zapraszamy na wystawę krajobrazów pięciorga mistrzów polskiego malarstwa.
Historycznie pierwszymi będą dwa nadrealne pejzaże Zbigniewa Makowskiego z początku lat 70., które na naszej winiecie reprezentuje „Fragment snu”.
Kolejnym w czasie będzie syntetyczny „Pejzaż śląski (duży)” Janusza Tarabuły z połowy lat 90.
Z początku nowego tysiąclecia pochodzą dwa płótna Jarosława Modzelewskiego z cyklu „Wisła”, jedno z nich z panem poetą opierającym się o płot i Kampinosem po drugiej stronie rzeki.
O dziesięć lat późniejsze będą dwa obrazy Moniki Szwed z cyklu „Przestępne lata”, w tym ten z parą kochanków leżących pod wiaduktem (nowoczesną metaforą rzeki czasu) i dalekim, rozległym pejzażem.
Premierowy pokaz będzie miał wielki „Ogród 1” Łukasza Stokłosy – zjawiskowa panorama ogrodów historycznych, namalowana wiosną tego roku.
Każde z tych dzieł ma własny urok i jest na swój sposób zagadkowe. Każde wyraża inny stosunek do rzeki czasu. Dlatego tym razem zachęcamy Państwa do układania zagadek. Zagadek na temat obrazów.
Zagadka powinna liczyć od jednego do trzech zdań, nie więcej. Najbardziej intrygującą uhonorujemy nagrodą specjalną. Zapraszamy
- Galeria Zderzak
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Sie
01
KRAJOBRAZY z zagadką
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 1st Sie, 2019 19:00 - 12th Wrz, 2019 17:00
KRAJOBRAZY z zagadką
Zbigniew Makowski
Jarosław Modzelewski
Łukasz Stokłosa
Monika Szwed
Janusz Tarabuła
otwarcie w czwartek 1 sierpnia 2019
o godzinie 19:00
Z okazji upalnego lata...
KRAJOBRAZY z zagadką
Zbigniew Makowski
Jarosław Modzelewski
Łukasz Stokłosa
Monika Szwed
Janusz Tarabuła
otwarcie w czwartek 1 sierpnia 2019
o godzinie 19:00
Z okazji upalnego lata zapraszamy na wystawę krajobrazów pięciorga mistrzów polskiego malarstwa.
Historycznie pierwszymi będą dwa nadrealne pejzaże Zbigniewa Makowskiego z początku lat 70., które na naszej winiecie reprezentuje „Fragment snu”.
Kolejnym w czasie będzie syntetyczny „Pejzaż śląski (duży)” Janusza Tarabuły z połowy lat 90.
Z początku nowego tysiąclecia pochodzą dwa płótna Jarosława Modzelewskiego z cyklu „Wisła”, jedno z nich z panem poetą opierającym się o płot i Kampinosem po drugiej stronie rzeki.
O dziesięć lat późniejsze będą dwa obrazy Moniki Szwed z cyklu „Przestępne lata”, w tym ten z parą kochanków leżących pod wiaduktem (nowoczesną metaforą rzeki czasu) i dalekim, rozległym pejzażem.
Premierowy pokaz będzie miał wielki „Ogród 1” Łukasza Stokłosy – zjawiskowa panorama ogrodów historycznych, namalowana wiosną tego roku.
Każde z tych dzieł ma własny urok i jest na swój sposób zagadkowe. Każde wyraża inny stosunek do rzeki czasu. Dlatego tym razem zachęcamy Państwa do układania zagadek. Zagadek na temat obrazów.
Zagadka powinna liczyć od jednego do trzech zdań, nie więcej. Najbardziej intrygującą uhonorujemy nagrodą specjalną. Zapraszamy
Zbigniew Makowski
Jarosław Modzelewski
Łukasz Stokłosa
Monika Szwed
Janusz Tarabuła
otwarcie w czwartek 1 sierpnia 2019
o godzinie 19:00
Z okazji upalnego lata zapraszamy na wystawę krajobrazów pięciorga mistrzów polskiego malarstwa.
Historycznie pierwszymi będą dwa nadrealne pejzaże Zbigniewa Makowskiego z początku lat 70., które na naszej winiecie reprezentuje „Fragment snu”.
Kolejnym w czasie będzie syntetyczny „Pejzaż śląski (duży)” Janusza Tarabuły z połowy lat 90.
Z początku nowego tysiąclecia pochodzą dwa płótna Jarosława Modzelewskiego z cyklu „Wisła”, jedno z nich z panem poetą opierającym się o płot i Kampinosem po drugiej stronie rzeki.
O dziesięć lat późniejsze będą dwa obrazy Moniki Szwed z cyklu „Przestępne lata”, w tym ten z parą kochanków leżących pod wiaduktem (nowoczesną metaforą rzeki czasu) i dalekim, rozległym pejzażem.
Premierowy pokaz będzie miał wielki „Ogród 1” Łukasza Stokłosy – zjawiskowa panorama ogrodów historycznych, namalowana wiosną tego roku.
Każde z tych dzieł ma własny urok i jest na swój sposób zagadkowe. Każde wyraża inny stosunek do rzeki czasu. Dlatego tym razem zachęcamy Państwa do układania zagadek. Zagadek na temat obrazów.
Zagadka powinna liczyć od jednego do trzech zdań, nie więcej. Najbardziej intrygującą uhonorujemy nagrodą specjalną. Zapraszamy
- Galeria Zderzak
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Lip
26
Wystawa Katarzyna Józefowicz/ między słowami w Galerii Miejskiej we Wrocławiu
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 26th Lip, 2019 18:00 - 24th Sie, 2019 16:00 - Europe/Warsaw
Katarzyna Józefowicz/ między słowami
Galeria Miejska we Wrocławiu
Wystawa czynna od 26.07 do 24.08.2019
Wernisaż: 25.07.2018 (czwartek), godz. 18:00
Wstęp bezpłatny
Galeria Miejska we Wrocławiu wr...
Katarzyna Józefowicz/ między słowami
Galeria Miejska we Wrocławiu
Wystawa czynna od 26.07 do 24.08.2019
Wernisaż: 25.07.2018 (czwartek), godz. 18:00
Wstęp bezpłatny
Galeria Miejska we Wrocławiu wraz z Ośrodkiem Kultury i Sztuki we Wrocławiu oraz Centrum Sztuki Współczesnej ŁAŹNIA zaprasza na kolejną odsłonę wystawy Katarzyny Józefowicz zatytułowaną „między słowami”.
Nazwa pokazu dobrze oddaje jego charakter – w zaprezentowanych na wystawie pracach Józefowicz posługuje się bowiem słowem, zarówno tym pisanym odręcznie, jak i tym, które wkracza w domową przestrzeń w formie gazetowych komunikatów. Tytuł prezentacji stanowi również adekwatne określenie na całość twórczości gdańskiej artystki – twórczości, która rozgrywa się po cichu, prywatnie, właśnie między słowami.
Dlatego też cisza wydaje się najwłaściwszym słowem opisującym twórczość gdańskiej artystki. Obecna w twórczości Józefowicz powtarzalność, banalność elementów każe nam doświadczać jej dzieł z jednej strony, jako coś znajomego i oswojonego, z drugiej natomiast – jako coś niepokojącego. To balansowanie na granicy spokoju i niepokoju jest czymś, co silnie wybrzmiewa w procesie odbioru polskiej rzeźbiarki.
Józefowicz sama siebie nazywa niewolnikiem budowania. Kiedy przyjrzymy się jej złożonym, wieloelementowym konstrukcjom wykonanych z niewielkich, pociętych kawałków gazet i papieru, określenie to wydaje się niezwykle adekwatne. W swoich instalacjach artystka wykorzystuje papier – materiał bardzo kruchy i nietrwały, podatny na uszkodzenia i nieubłagalny upływ czasu. Ponieważ proces przygotowania utkanych z pojedynczych słów pajęczyn, obrusów i dywanów jest żmudny i czasochłonny, z jednej strony przywodzi on na myśl typowo kobiece zajęcia, z drugiej natomiast – tworzenie mandali. Za pośrednictwem swoich prac, Józefowicz pyta o rzeczy uniwersalne: o emocje, przemijanie, relacje z otaczającą nas przestrzenią.
Wystawa we wrocławskiej Galerii Miejskiej jest czwartą – zaraz po pokazie zrealizowanym w CSW ŁAŹNIA w Gdańsku, BWA w Tarnowie oraz Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku – wystawą z cyklu „między słowami”. Jej centralnym punktem jest instalacja o tym samym tytule. Powstała ona z zaśmiecających naszą codzienność hałasu słów, których źródłem są slogany reklamowe, fragmenty zasłyszanych rozmów oraz przeczytanych książek.
Kuratorką ekspozycji jest Agnieszka Kulazińska.
Oficjalne otwarcie ekspozycji odbędzie się 25 lipca (czwartek) o godzinie 18:00. Wydarzeniu będzie towarzyszył koncert.
Galeria Miejska we Wrocławiu
Wystawa czynna od 26.07 do 24.08.2019
Wernisaż: 25.07.2018 (czwartek), godz. 18:00
Wstęp bezpłatny
Galeria Miejska we Wrocławiu wraz z Ośrodkiem Kultury i Sztuki we Wrocławiu oraz Centrum Sztuki Współczesnej ŁAŹNIA zaprasza na kolejną odsłonę wystawy Katarzyny Józefowicz zatytułowaną „między słowami”.
Nazwa pokazu dobrze oddaje jego charakter – w zaprezentowanych na wystawie pracach Józefowicz posługuje się bowiem słowem, zarówno tym pisanym odręcznie, jak i tym, które wkracza w domową przestrzeń w formie gazetowych komunikatów. Tytuł prezentacji stanowi również adekwatne określenie na całość twórczości gdańskiej artystki – twórczości, która rozgrywa się po cichu, prywatnie, właśnie między słowami.
Dlatego też cisza wydaje się najwłaściwszym słowem opisującym twórczość gdańskiej artystki. Obecna w twórczości Józefowicz powtarzalność, banalność elementów każe nam doświadczać jej dzieł z jednej strony, jako coś znajomego i oswojonego, z drugiej natomiast – jako coś niepokojącego. To balansowanie na granicy spokoju i niepokoju jest czymś, co silnie wybrzmiewa w procesie odbioru polskiej rzeźbiarki.
Józefowicz sama siebie nazywa niewolnikiem budowania. Kiedy przyjrzymy się jej złożonym, wieloelementowym konstrukcjom wykonanych z niewielkich, pociętych kawałków gazet i papieru, określenie to wydaje się niezwykle adekwatne. W swoich instalacjach artystka wykorzystuje papier – materiał bardzo kruchy i nietrwały, podatny na uszkodzenia i nieubłagalny upływ czasu. Ponieważ proces przygotowania utkanych z pojedynczych słów pajęczyn, obrusów i dywanów jest żmudny i czasochłonny, z jednej strony przywodzi on na myśl typowo kobiece zajęcia, z drugiej natomiast – tworzenie mandali. Za pośrednictwem swoich prac, Józefowicz pyta o rzeczy uniwersalne: o emocje, przemijanie, relacje z otaczającą nas przestrzenią.
Wystawa we wrocławskiej Galerii Miejskiej jest czwartą – zaraz po pokazie zrealizowanym w CSW ŁAŹNIA w Gdańsku, BWA w Tarnowie oraz Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku – wystawą z cyklu „między słowami”. Jej centralnym punktem jest instalacja o tym samym tytule. Powstała ona z zaśmiecających naszą codzienność hałasu słów, których źródłem są slogany reklamowe, fragmenty zasłyszanych rozmów oraz przeczytanych książek.
Kuratorką ekspozycji jest Agnieszka Kulazińska.
Oficjalne otwarcie ekspozycji odbędzie się 25 lipca (czwartek) o godzinie 18:00. Wydarzeniu będzie towarzyszył koncert.
- Galeria Miejska we Wrocławiu
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Cze
15
Benefis Adama Macedońskiego z okazji 70-lecia pracy twórczej w dn. 13 czerwca 2019 r.
- Spotkania
- Otwarte wydarzenie
- 15th Cze, 2019 - 20th Cze, 2019
Benefis Adama Macedońskiego w Piwnicach Pałacu Bonerowskiego z okazji 70-lecia pracy twórczej.
ADAM MACEDOŃSKI - ur. we Lwowie w 1931 r., przez całe dorosłe życie związany z Krakowem,
legendarny art...
Benefis Adama Macedońskiego w Piwnicach Pałacu Bonerowskiego z okazji 70-lecia pracy twórczej.
ADAM MACEDOŃSKI - ur. we Lwowie w 1931 r., przez całe dorosłe życie związany z Krakowem,
legendarny artysta awangardowy, niezawisły bojownik o wolność, rysownik, poeta i filozof.
ADAM MACEDOŃSKI - ur. we Lwowie w 1931 r., przez całe dorosłe życie związany z Krakowem,
legendarny artysta awangardowy, niezawisły bojownik o wolność, rysownik, poeta i filozof.
- Zbigniew Knapczyk
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Cze
05
Andrzej Wróblewski KOLEKCJA Część I: Prace na papierach z lat 40.
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 5th Cze, 2019 19:00
Zapraszamy na prezentację dzieł Andrzeja Wróblewskiego (1927-1957) zgromadzonych przez Galerię Zderzak. Pierwsza część wystawy odbędzie się w dniach 5 czerwca – 31 lipca, druga w dniach 5 września – 1...
Zapraszamy na prezentację dzieł Andrzeja Wróblewskiego (1927-1957) zgromadzonych przez Galerię Zderzak. Pierwsza część wystawy odbędzie się w dniach 5 czerwca – 31 lipca, druga w dniach 5 września – 19 października 2019.
W pierwszej odsłonie pokażemy prace na papierach pochodzące z lat 40. i związane z tematyką kosmicznej katastrofy. A więc motywy Zatopionych Miast, Ryb, Niebios nad Górami, Świętych Miast i Świętej Geometrii. Wystawa ma charakter pętli symbolicznej.
W odsłonie jesiennej pokażemy dzieła figuratywne: obrazy, gwasze i rysunki. Tematem drugiej części wystawy będą „Kłopoty z człowiekiem”.
Premiera katalogu wszystkich dzieł znajdujących się w kolekcji – obrazów, gwaszy, rysunków, grafik, fotografii, portfolia, maszynopisów – z komentarzami Jana Michalskiego planowana jest na piątek 4 października 2019.
Zapraszamy!
W pierwszej odsłonie pokażemy prace na papierach pochodzące z lat 40. i związane z tematyką kosmicznej katastrofy. A więc motywy Zatopionych Miast, Ryb, Niebios nad Górami, Świętych Miast i Świętej Geometrii. Wystawa ma charakter pętli symbolicznej.
W odsłonie jesiennej pokażemy dzieła figuratywne: obrazy, gwasze i rysunki. Tematem drugiej części wystawy będą „Kłopoty z człowiekiem”.
Premiera katalogu wszystkich dzieł znajdujących się w kolekcji – obrazów, gwaszy, rysunków, grafik, fotografii, portfolia, maszynopisów – z komentarzami Jana Michalskiego planowana jest na piątek 4 października 2019.
Zapraszamy!
- Galeria Zderzak
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Brak wydarzenia utworzonego w przeszłości.
Unable to load tooltip content.