magazyn sztuki



Adam Kieniewicz



GABA HERMAN W „PRZEDZIALE” 


ULEGŁE FORMY KOBIECOŚCI

Małgorzaty Rudowicz „de rudee”

w Galerii „PANORAMA”


MINIATURY KAZIMIERZA MACHOWINY – MALARZA NASWTROJU W VIS a` VIS


Włodzimierz Val Giełgud - Afryka - zdjęcia pochodzące z ostatniej dekady XIX wieku


DREAMS – MICHAŁA GIEDROJCIA


Grafika komputerowa

Piotra & Bartosza Weberów

w barku kawowym "Rio".


Wycinanki Elżbiety Majewskiej-Hernandez


B A B A   W   K R U C H C I E

Rysunki Iwony Siwek – Front


SIELANKOWE, LIRYCZNE KARTONY DE RUDEE INSTYTUCIE fRANCUSKIM W kRAKOWIE


BAŚNIOWY ŚWIAT EWY BAJEK  - CZYLI „SNIADANIE NA TRAWIE”


„ENEASZ I DIOGENES”

CZYLI OBRAZY BOGUMIŁA KSIĄZKA

W „OTWARTEJ PRACOWNI”


„SAMOTNOŚĆ WE DWOJE”

Gaba Herman w Galerii Floriańska 22

 

„SAMOTNOŚĆ WE DWOJE”

Gaba Herman w Galerii Floriańska 22


Gaba Herman bardzo utalentowana artystka, uczennica prof. Jana Szancenbacha i prof. Adama Wsiołkowskiego, o wielkim uroku osobistym i wrażliwości, zaprezentowała  poruszające treścią i formą osobiste prace, w których dominuje kobieta.

Akty w zastygłym ruchu : nagie, zamyślone, nostalgiczne, nieobecne, zatopione we własnym świecie postacie, posiadające  wiele z symboliki i atmosfery fin de sieclu.

Tej pełnej elegancji żonglerce znakami i gestami  artystka nadała nowy sens.

 Tworzy plastyczną wizję bardzo osobistego świata wartości duchowych:  świat kobiet staje się światem niedostępnym. Zamknięty świat artystki, zamkniętnej w swej  twórczości.

 Życie Gaby Herman, jej smutki, wzloty, radości ale i upadki.

W pracach artystki odnajdujemy wpływ formizmu i kolorytu rodem z Ecole de Parris.  Dominuje bowiem subiektywnie  liryczny nastrój, który skłania do refleksji nad kondycją zastygłych w ruchu postaci : co zmusza je do przyjęcia takiej a nie innej pozy, dlaczego splatają się w miłosnym uścisku, ale też odpychają, by ostatecznie przybrać formę obojętności.

Solidną konstrukcję prac Herman dopełnia bogata w walorach kolorystyka, tworząca materię obrazu.

Dekoracyjne płaszczyzny złota, szarości, srebra, różu, bieli, fioletu, jasnego i ciemnego błękitu, ale też i czerni. 

„Samotność we dwoje” –  artystka i dzieło.

Tak się składa, że człowiek stale potrzebuje trosk, cierpienia a nawet biedy, jak okręt potrzebuje balastu, by równo płynąć.

Gdyż człowiekowi potrzebny jest do szczęścia człowiek.

Wszystko to odnajdziemy w obrazach Gaby Herman, trzeba odkryć wyrazistość dzieła, które do nas przemawia. Do czego bardzo państwa zachęcam

Adam Kieniewicz



fot.A.Kieniewicz


home | wydarzenia | galeria sztukpuk | galerie | recenzje | forum-teksty | archiwum | linki | kontakt