„Przestrzenie” – wystawa grafiki cyfrowej Moniki Pałki
- Wystawa
- Otwarte zdarzenie
- 7th Lip, 2020 13:00 - 31st Sie, 2020 14:45
Szczegóły
SUBLIMACJA KLAROWNOŚCI
Cyfrowe grafiki Moniki Pałki
[…] Ikonografia grafik Moniki Pałki rozgrywa się pomiędzy oczyw..
SUBLIMACJA KLAROWNOŚCI
Cyfrowe grafiki Moniki Pałki
[…] Ikonografia grafik Moniki Pałki rozgrywa się pomiędzy oczywistą figuracją, portretem, a układami czysto abstrakcyjnymi form geometrycznych. Artystka stosuje również metodę multiplikowania elementu i tworzy z tej multiplikacji strukturę kompozycyjną danej pracy graficznej. Zdarza się, że łączy struktury abstrakcyjne z przenikaniem się form naturalnych, postaci ludzkich, torsów, popiersi. W grafikach Moniki Pałki urzeka pastelowy, miękko modelowany kolor, ale stać ją także na mocno położone, dźwięczne i głębokie płaszczyzny koloru, przy ostro zarysowanych krawędziach form geometrycznych. Owe bardzo intensywne nasycenia koloru stwarzają specyficzną ekspresję poprzez kontrast, zestawienia z innymi częściami grafiki, z sąsiadującymi płaszczyznami, plamami, rytmami, powtórzeniami. Kolor ma tu także znaczenie symboliczne, nastrojowe, a także psychologiczne.
[…] Zawsze zwracam uwagę, oglądając dzieła plastyczne, na klarowność kompozycji i sposób wyrażania się ekspresji koloru. Nawet monochromatyczne i delikatne prace mogą mieć tę słyszalność szeptu z najodleglejszych przestrzeni kosmosu. Kiedyś Franciszek Starowieyski tak wypowiedział się o spektaklu p.t. „Wilgoć” teatru plastycznego Leszka Mądzika. „Spadającą kroplę wody w ciszy i ciemności słychać w całym kosmosie”. […] Monika Pałka ma tę właśnie umiejętność oraz intuicję nie przegadywania swoich prac, nawet tych dosyć skomplikowanych, złożonych z wielu elementów w swojej strukturze kompozycyjnej. Myślę, że właśnie tym się wyróżnia […] i to stanowi o jej oryginalnym obliczu artystycznym oraz niepowtarzalnej poetyce wysublimowanego wyrazu.[…]
Prof. Stanisław Tabisz
fragmenty wstępu do katalogu wystaw Nieoczywiste i Nieoczywiste II, 2018 r. Więcej
Cyfrowe grafiki Moniki Pałki
[…] Ikonografia grafik Moniki Pałki rozgrywa się pomiędzy oczywistą figuracją, portretem, a układami czysto abstrakcyjnymi form geometrycznych. Artystka stosuje również metodę multiplikowania elementu i tworzy z tej multiplikacji strukturę kompozycyjną danej pracy graficznej. Zdarza się, że łączy struktury abstrakcyjne z przenikaniem się form naturalnych, postaci ludzkich, torsów, popiersi. W grafikach Moniki Pałki urzeka pastelowy, miękko modelowany kolor, ale stać ją także na mocno położone, dźwięczne i głębokie płaszczyzny koloru, przy ostro zarysowanych krawędziach form geometrycznych. Owe bardzo intensywne nasycenia koloru stwarzają specyficzną ekspresję poprzez kontrast, zestawienia z innymi częściami grafiki, z sąsiadującymi płaszczyznami, plamami, rytmami, powtórzeniami. Kolor ma tu także znaczenie symboliczne, nastrojowe, a także psychologiczne.
[…] Zawsze zwracam uwagę, oglądając dzieła plastyczne, na klarowność kompozycji i sposób wyrażania się ekspresji koloru. Nawet monochromatyczne i delikatne prace mogą mieć tę słyszalność szeptu z najodleglejszych przestrzeni kosmosu. Kiedyś Franciszek Starowieyski tak wypowiedział się o spektaklu p.t. „Wilgoć” teatru plastycznego Leszka Mądzika. „Spadającą kroplę wody w ciszy i ciemności słychać w całym kosmosie”. […] Monika Pałka ma tę właśnie umiejętność oraz intuicję nie przegadywania swoich prac, nawet tych dosyć skomplikowanych, złożonych z wielu elementów w swojej strukturze kompozycyjnej. Myślę, że właśnie tym się wyróżnia […] i to stanowi o jej oryginalnym obliczu artystycznym oraz niepowtarzalnej poetyce wysublimowanego wyrazu.[…]
Prof. Stanisław Tabisz
fragmenty wstępu do katalogu wystaw Nieoczywiste i Nieoczywiste II, 2018 r. Więcej
Strumień wiadomości
Aplikacje
Własne firltry
Brak filtrów własnych
Attendees
(1)
Zalogowani uczestnicy
Nie znaleziono zalogowanych uczestników.
Albumy
(3)
Filmy
(0)
Brak załadowanych filmów.
Tasks
Brak utworzonych celów
Unable to load tooltip content.